Calitatea serviciilor lasă de dorit: ce au reclamat sălăjenii la Protecția Consumatorilor în 2017

Aproximativ 470 de reclamații au fost adresate de consumatorii sălăjeni Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC)  în privința bunurilor achiziționate și a serviciilor adresate populației.

Cele mai multe reclamații trimise de consumatorii din județul Sălaj au fost pe segmentul serviciilor de telefonie fixă și mobilă, acestea fiind în număr de 158. Nerespectarea clauzelor contractuale de către prestatorii de servicii, calitatea serviciilor, tarifele și alte probleme ale furnizorilor au făcut obiectul reclamațiilor pe acest segment.

În privința calității bunurilor nealimentare achiziționate de consumatori din unitățile comericale din județ au fost în număr de 130. Utilitățile, precum furnizarea de gaze naturale, energie electrică și apă curentă au însumat un total de 49 de reclamații în anul 2017.

Nici unitățile de service auto nu au rămas nereclamate, sericiile oferite de aceste unități având un total de 14 reclamații, soldate, în final, cu  amenzi aplicate în valoare de 5.000 de lei.

Băncile au avut 23 de reclamații, în majoritate privind nerespectarea clauzelor contractuale, serviciilor și comisioanelor percepute de la clienți.

Cazările în unitățile turistice au supărat trei sălăjeni, în urma controalelor confirmându-se, în trei cazuri, calitatea necorespunzătoare a serviciilor de cazare și masă. Coisarii CJPC au aplicat acestor unități amenzi de 7.000 de lei în urma controalelor care au confirmat cele prezentate în reclamații.

Serviciile foto-video  au avut trei reclamații, amenzile pe acest segment de servicii fiind de 10.000 de lei. În domeniul transportului aerian și a seriviilor oferite de prestatori au fost șapte reclamații,

 În timp ce furnizorii de serivii de curierat rapid de pe raza județului au avut 17 reclamații din partea consumatorilor.

Zece reclamații au fost pe segmentul serviciilor de construcții, fiind aplicate amenzi de 5.000 de lei prestatorilor acestor tipuri de servicii.

Serviciile medicale au avut trei reclamații, iar prestările de servicii în domeniul alimentației publice au avut 13 reclamații, fiind aplicate amenzi de amenzi de 5.000 de lei.

Pe segmentul bunurilor alimentare achiziționate din magazine și supermarketuri au fost 24 de reclamații, în timp ce comerțul online a nemulțumit 13 sălăjeni prin serviciile și bunurile oferite la vânzare. În privința soluționării reclamațiilor, au fost închise pe cale amiabilă 237 de sesizări fiind retrase de către reclamanți, în cele din urmă, opt sesizări. Comisarii CJPC Sălaj au închis, ca nesoluționabile, 22 de reclamații. 57 sesizări au fost redirecționate altor autorități responsabile. Comisarii sălăjeni au decis, în urma anchetelor și a activităților specifice desfășurate, că 127 de reclamații s-au dovedit a fi, în final, neîntemeiate. CJPC nu a avut nicio reclamație rămasă nesoluționată în anul trecut.

 

 

 

 

 

Leave a Comment